Календарне планування

Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 6 класу
(До підручника «Інформатика 6 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за новою програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804


№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Комп’ютерна графіка
1.             

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Об’єкти. Властивості об’єктів.

2.             

Інструктаж з БЖД. Поняття події. Програмні об’єкти та програмні події.

3.             

Інструктаж з БЖД. Поняття комп’ютерної графіки.

4.             

Інструктаж з БЖД. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення.

5.             

Інструктаж з БЖД. Векторний графічний редактор LibreOffice Draw

6.             

Інструктаж з БЖД. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Побудова зображення з графічних примітивів. Практична робота 1. «Створення простих векторних зображень».

7.             

Інструктаж з БЖД. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Операції над об’єктами та групами об’єктів.

8.             

Інструктаж з БЖД. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Практична робота 2. «Створення векторних зображень».

9.             

Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми: «Комп’ютерна графіка».

Тема 2. Комп’ютерні презентації
10.         

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Об’єкти комп’ютерної презентації.

11.         

Інструктаж з БЖД. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

12.         

Інструктаж з БЖД. Типи слайдів. Додавання об’єктів до слайдів.

13.         

Інструктаж з БЖД. Вставляння на слайд і форматування графічних примітивів. Практична робота 3. «Створення комп’ютерної презентації».

14.         

Інструктаж з БЖД. Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

15.         

Інструктаж з БЖД. Налаштування ефектів анімації об’єктів слайда.

16.         

Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Налаштування показу презентацій.

17.         

Інструктаж з БЖД. Використання гіперпосилань і кнопок дій.

18.         

Інструктаж з БЖД. Ефекти зміни слайдів.

19.         

Інструктаж з БЖД. Засоби керування демонстрацією комп’ютерної презентації. Практична робота 4. «Налаштування показу комп’ютерної презентації».

20.         

Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми: «Комп’ютерні презентації».

Тема 3. Алгоритми та програми
21.         

Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів. Змінювання  значень властивостей об’єкта в програмі.

22.         

Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події.

23.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником.

24.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником.

25.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення з передумовою та лічильником.

26.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення з передумовою та лічильником.
Практична робота 5. «Проекти з вкладеними циклами».

27.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.

28.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.

29.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.

30.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

31.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

32.         

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

33.         

Інструктаж з БЖД. Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі. Практична робота 6. «Алгоритми та програми».

34.         

Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми «Алгоритми та програми».

35.         

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.


Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу
(До підручника «Інформатика 8 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Навчальна програма:
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко,  Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Програму підготували:
Жалдак М.
дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної інформатики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;
Морзе Н.
член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, проректор з питань інформатизації навчально-наукової та адміністративної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка;
Ломаковська Г.
вчитель-методист вищої категорії,  директор Ліцею інформаційних технологій № 79 м. Києва, заслужений працівник освіти України;
Проценко Г.
вчитель-методист вищої категорії Печерської гімназії № 75 м. Києва;
Ривкінд Й.
учитель-методист вищої категорії, завідувач кафедри математики та інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва, заслужений вчитель України;
Шакотько В.
викладач-методист вищої категорії, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка.


№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Кодування даних
1.                       

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.
Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

2.                       

Кодування символів

3.                       

Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних

Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера
4.                       

Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.

5.                       

Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.

6.                       

Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу.

7.                       

Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних.

8.                       

Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних.
Контрольна робота №1 з тем: «Кодування даних», «Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера»

Тема 3. Опрацювання текстових даних
9.                       

Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки.

10.                   

Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.

11.                   

Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.

12.                   

Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.

13.                   

Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців.

14.                   

Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.
Контрольна робота №2 з теми: «Опрацювання текстових даних».

Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа
15.                   

Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для  опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.

16.                   

Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму.

17.                   

Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.

18.                   

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

19.                   

Сервіси розміщення аудіо та  відео файлів в Інтернеті.

20.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.
Контрольна робота №3 з теми: «Опрацювання об’єктів мультимедіа»

Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування
21.                   

Поняття мови програмування. Складові мови програмування.

22.                   

Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.

23.                   

Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування.

24.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.

25.                   

Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом.

26.                   

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

27.                   

Елемент керування «напис». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.

28.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами.
Контрольна робота №4 з теми: «Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування»

Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами
29.                   

Поле, його властивості.

30.                   

Величини (змінні і константи), їхні властивості.

31.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.

32.                   

Налагодження програм.

33.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми.

34.                   

Величини логічного типу, операції над ними.

35.                   

Величини логічного типу, операції над ними.

36.                   

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

37.                   

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

38.                   

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

39.                   

Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

40.                   

Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

41.                   

Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.

42.                   

Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

43.                   

Цикл з передумовою. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення

44.                   

Цикл з передумовою.

45.                   

Цикл з передумовою.

46.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.

47.                   

Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
Відображення рисунків із зовнішніх файлів.

48.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.

49.                   

Контрольна робота №5 з теми: «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами»

Тема 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора
50.                   

Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

51.                   

Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.

52.                   

Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.

53.                   

Призначення й використання логічних функцій табличного процесора.

54.                   

Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.

55.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.

56.                   

Упорядковування даних у таблицях.

57.                   

Автоматичні та розширені фільтри.

58.                   

Проміжні підсумки. Умовне форматування.

59.                   

Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.
Контрольна робота №6 з теми: «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»

Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач
60.                   

Розв’язування компетентнісних задач.

61.                   

Розв’язування компетентнісних задач.

62.                   

Розв’язування компетентнісних задач.

63.                   

Розв’язування компетентнісних задач.

64.                   

Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»
65.                   

Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів.

66.                   

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.

67.                   

Оформлення матеріалів про  виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.

68.                   

Захист проекту.

69.                   

Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.

70.                   

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.























































































































































































Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 7 класу
(До підручника «Інформатика 7 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

Навчальна програма:
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко,  Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Програму підготували:
Жалдак М.
дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної інформатики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;
Морзе Н.
член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, проректор з питань інформатизації навчально-наукової та адміністративної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка;
Ломаковська Г.
вчитель-методист вищої категорії,  директор Ліцею інформаційних технологій № 79 м. Києва, заслужений працівник освіти України;
Проценко Г.
вчитель-методист вищої категорії Печерської гімназії № 75 м. Києва;
Ривкінд Й.
учитель-методист вищої категорії, завідувач кафедри математики та інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва, заслужений вчитель України;
Шакотько В.
викладач-методист вищої категорії, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка.

№ уро-ку
Дата
Уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Електронне листування
1.                       



Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень.

2.                       



Вкладання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою.

3.                       



Використання адресної книжки та списків розсилання.  Операції над папками та листами.

4.                       



Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли.
Контрольна робота №1 з теми: «Електронне листування»

Тема 2. Моделювання
5.                       



Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.

6.                       



Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей.

7.                       



Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах. Контрольна робота №2 з теми: «Моделювання»

Тема 3. Алгоритми з повторенням і розгалуженням
8.                       



Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

9.                       



Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі Scratch.

10.                   



Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання «Якщо – то – інакше».

11.                   



Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch.

12.                   



Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch.

13.                   



Цикли з передумовою.

14.                   



Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.

15.                   



Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.

16.                   



Контрольна робота №3 з теми: «Алгоритми з повторенням і розгалуженням»

Тема 4.  Табличний процесор
17.                   



Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних: число, текст, формула. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості. Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони. Відкривання, перегляд і збереження електронної книги. Способи навігації на аркуші і в книжці табличного процесора.

18.                   



Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення.

19.                   



Формати даних: числовий, текстовий, формат дати. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок.

20.                   



Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора.

21.                   



Правила запису формул у табличному процесорі. Копіювання і переміщення формул. Поняття про модифікацію формул при копіюванні.

22.                   



Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max.

23.                   



Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.

24.                   



Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі.

25.                   



Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі.

26.                   



Контрольна робота №4 з теми: «Табличний процесор»

Тема 5. Розв’язування компетентнісних задач
27.                   



Поняття про розв'язування задач в різних галузях діяльності людини.

28.                   



Карти знань, їх призначення. Редактор карт знань.

29.                   



Розв’язування компетентнісних задач.

30.                   



Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 6. Виконання індивідуальних навчальних проектів
31.                   



Навчальні проекти. Вибір теми проекту. Аналіз умови задачі. Розробка плану виконання проекту.

32.                   



Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика,  хімія, біологія, географія, тощо)

33.                   



Виконання індивідуальних навчальних проектів.

34.                   



Захист проекту.

35.                   



Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. Підсумковий узагальнюючий урок.


Немає коментарів:

Дописати коментар